Etický kodex a firemní kultura FS CODES, s. r.o.
Společnost FS CODES dbá na dodržování firemní kultury a také jí věnuje velkou pozornost. Snaží se pro své zaměstnance vytvořit takové prostředí, které jim umožní vyvíjet co nejvyšší pracovní výkony, a zároveň zde nepanuje rivalita a diskriminace, jak ze strany ostatních zaměstnanců, tak ze strany zaměstnavatele. To má pozitivní vliv na plnění společných firemních cílů a spokojenost zákazníků společnosti FS CODES.
Základem firemní kultury je pět kodexů, kde se každý váže k jiné oblasti a má svůj význam.
Jedná se o:
- kodex zaměstnance (hlavní zásady každodenní práce zaměstnanců)
- kodex manažera (pravidla správného řízení podřízených pracovníků)
- kodex bezpečnosti práce (zásady bezpečného a zodpovědného chování na pracovištích)
- kodex přístupu k zákazníkům (pravidla jednání s klienty či obchodními partnery)
- politika trvale udržitelného rozvoje (všechny normy integrovaného systému řízení ve vztahu k životnímu prostředí, zaměstnancům a zákazníkům)
Kodex zaměstnance
Zaměstnanec:
- ví, že je každý jednotlivec důležitý a že úspěch je postaven na týmové práci,
- úzce spolupracuje s kolegy ze svého i z jiných oddělení,
- se neustále rozvíjí a pracuje na zlepšení svých slabších stránek – k tomu mu dopomáhají pochvaly i výhrady od nadřízených,
- sleduje zlepšení a inovace, ke kterým v FS CODES dochází a uvědomuje si jaký dopad mají na jeho práci a rozvoj,
- podílí se na plánování svého vzdělávání (v rámci své profese) a ví, jaký užitek přináší jemu, jeho týmu a celé společnosti,
- podílí se na stanovení cílů a úkolů na úrovni, která odpovídá jeho pracovní funkci,
- plní své pracovní cíle a úkoly efektivně, zodpovědně a včas,
- se iniciativně zapojuje do pracovního dění a účastní se podle svých možností rozhodování, které ovlivňuje práci jeho týmu a společnosti jako takové,
- dává podněty ke zlepšení svého výkonu a výkonu svých kolegů a podílí se na inovačních procesech společnosti,
- rozumí strategickým cílům společnosti FS CODES, stejně jako cílům a úkolům svého týmu,
- je seznámen s hlavními zásadami, které má jeho nadřízený dodržovat při řízení a vedení lidí,
- zná způsoby odměňování a formy motivace s ohledem na svou pracovní funkci,
- uvědomuje si svůj přínos pro úspěch společnosti FS CODES a ví, jak je tento přínos oceňován,
- respektuje firemní kulturu společnosti FS CODES a jedná eticky, zodpovědně a hospodárně v souladu s jejími hodnotami a očekáváními jejích zákazníků,
- dodržuje všechna pravidla a předpisy týkající se jeho práce, zejména ekologická a bezpečnostní normy,
- se svým nadřízeným a všemi svými kolegy jedná na základě vzájemného respektu,
- aktivně komunikuje se svým nadřízeným i se svými kolegy,
- v pracovním i mimopracovním prostředí dbá na pozitivní image společnosti.
Kodex manažera
Manažer:
- dokáže jasně zformulovat cíle svého pracovního týmu a dát smysl práci každého ze svých spolupracovníků,
- dokáže svůj tým začlenit do dynamického rozvoje společnosti,
- jde příkladem ostatním,
- zná své silné i slabé stránky a dokáže je rozpoznat také u svého týmu, přičemž usiluje o neustálé zlepšování,
- napomáhá novým kolegům při začleňování do kolektivu a nabízí jim pomocnou ruku,
- rozvíjí dovednosti svých kolegů a kolegyň zejména tím, že jim svěřuje některé pravomoci, a podporuje tak jejich kariérní růst,
- oceňuje přínos každého ze členů svého týmu,
- je zastáncem diverzity (co do věku, kultury, národnosti, profesních a zdravotních předpokladů...),
- podporuje spolupráci a vzájemné předávání zkušeností mezi obory, společnostmi a zeměmi v rámci společnosti,
- pravidelně pořádá individuální i společné porady se svými spolupracovníky,
- rozvíjí dialog tím, že:
- vysvětluje a komentuje podnikovou strategii,
- poskytuje informace a dbá na to, aby byly správně pochopeny,
- naslouchá svým spolupracovníkům,
- řídí časový rozvrh a lidské zdroje s ohledem na vytváření hodnot, dosahování co nejlepších výsledků a spokojenost zákazníků,
- usměrňuje očekávání jednotlivých pracovníků tak, aby sloužila společným zájmům,
- jedná eticky a spravedlivě v souladu s hodnotami společnosti,
- nese odpovědnost za dodržování zákonů, předpisů a vnitropodnikových pravidel: etika, bezpečnost...,
- řeší spory,
- dělá a vysvětluje svá rozhodnutí, aby se s nimi ostatní mohli ztotožnit.
Kodex bezpečnosti práce
Zaměstnanci:
- dbají o své zdraví a bezpečnost, spoluzodpovídají také za zdraví a bezpečnost všech ostatních osob, jichž se může jeho jednání nebo opomenutí při práci bezprostředně týkat,
- dodržují na svém pracovišti všechna zavedená bezpečnostní pravidla a postupy a šíří zásady bezpečnosti práce mezi svými spolupracovníky,
- neprovádí práci, pro kterou nemají příslušné oprávnění či zdravotní nebo kvalifikační předpoklady,
- informují neprodleně své přímé nadřízené o jakémkoli problému nebo nebezpečí, které zjistili na svém pracovišti a které nemohou v rámci své kompetence odstranit sami,
- si uvědomují svou zodpovědnost za svou bezpečnost, vždy při své práci důsledně používají přidělené osobní ochranné pomůcky a dodržují jejich správné používání,
- se vždy před zahájením nové nebo neobvyklé práce seznámí s pracovními postupy a možnými riziky vykonávané činnosti,
- zváží vždy důkladně všechna rizika vyplývající z vykonávané činnosti a z pracovního prostředí a nezačnou provádět práci dříve, než jsou učiněna všechna potřebná bezpečnostní opatření,
- podílí se na zavádění a realizaci preventivních a nápravných opatření a tím neustále přispívají ke zlepšení bezpečnosti práce na pracovišti,
- informují o všech přijatých opatřeních ostatní spolupracovníky a zdůrazňují význam všech pravidel týkajících se bezpečnosti práce při každém pracovním úkonu,
- znají postup při poskytování a přivolání první pomoci,
- mají právo:
- mít zajištěnou bezpečnost a ochranu zdraví při práci,
- být informováni o možných rizicích plynoucích z jejich pracovní činnosti a opatřeních přijatých k jejich odstranění,
- odmítnout práci, o níž jsou důvodně přesvědčeni, že bezprostředně a závažným způsobem může ohrozit jejich zdraví nebo život, případně zdraví nebo život jiných osob,
- jsou povinni:
- dodržovat veškeré předpisy, pokyny a informace zaměstnavatele k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci,
- řídit se zásadami bezpečného chování na pracovišti,
- podílet se aktivně na vytváření bezpečného a zdraví neohrožujícího pracovního prostředí,
- účastnit se na školení, výcvicích a ověřování znalostí pořádaných zaměstnavatelem za účelem zvýšení své informovanosti o všech předpisech, které se týkají bezpečnosti práce a bezpečnosti technických zařízení,
- podrobit se stanoveným lékařským preventivním prohlídkám,
- mají zakázáno:
- požívat na pracovišti alkohol a jiné návykové látky,
- porušovat veškeré předpisy, pravidla a pokyny týkající se bezpečnosti práce.
Kodex přístupu k zákazníkům
Zaměstnanec:
- zná základní produkty a služby, které společnost FS CODES nabízí,
- je schopen prezentovat společnost FS CODES v ČR a její základní údaje,
- dokáže zákazníkovi stručně popsat několik zajímavých referencí,
- si uvědomuje, že podle jeho chování zákazník hodnotí celou společnost
FS CODES a že i mimo zaměstnání se může potkat se zákazníkem, - dbá na svůj upravený vzhled a čistotu firemních vozidel, nosí odpovídající pracovní oděv a používá příslušné ochranné pracovní pomůcky,
- při práci dodržuje bezpečné pracovní postupy a pravidla požární bezpečnosti, hygieny a ekologie,
- zákazníka zdvořile pozdraví a představí se, na závěr setkání se s ním slušně rozloučí,
- zákazníka oslovuje „paní“, „pane“ a dále příjmením v pátém pádu (pane Nováku, paní Veselá) nebo titulem/funkcí/společenským postavením (pane inženýre, pane vedoucí, paní starostko),
- se v prostoru zákazníka chová kultivovaně a udržuje pořádek a čistotu,
- se k zákazníkům chová rovnocenně, ochotně, vstřícně a s úsměvem, je zdvořilý, mluví srozumitelně a nepoužívá slangové ani hrubé výrazy,
- se zákazníkem jedná diskrétně, pokud to podmínky dovolí, dává přednost jednání mezi čtyřma očima,
- chrání informace o zákazníkovi a vzájemných uzavřených obchodních podmínkách,
- řeší zákazníkovy požadavky rychle, kvalitně a efektivně, vyhoví i drobným přáním nad rámec poskytovaných služeb a dodávek, protože zákazník je vždy na prvním místě,
- dává zákazníkovi průběžně dostatek informací, čímž vytváří jeho důvěru k službám společnosti, a zavazuje se pouze k věcem, které jsou v jeho pravomoci,
- dodržuje pracovní postupy o metodiku v souladu s interními předpisy a svědomitě pracuje s provozní dokumentací (provozní deník, místní provozní a pracovní předpisy, směrnice, pracovní postupy apod.),
- problémy a podněty zákazníka nebere na lehkou váhu, snaží se jeho stanovisko upřímně pochopit a případné spory, připomínky a reklamace řeší s rozvahou,
- pozorně poslouchá, zaznamenává si fakta, analyzuje podklady a požadavky zákazníka, zvažuje všechna rizika a možné dopady a průběžně seznamuje zákazníka s dalším postupem řešení situace,
- se vyvaruje hádky a případného obviňování či osobních útoků, učí se z každé situace, která se stala,
- zákazníkovi vždy předává jen pravdivé a ověřené informace, které jsou v jeho pravomoci, a operativně informuje o jednání se zákazníkem své nadřízené,
- v případě, že zákazník spadá do působnosti jiného kolegy, tuto skutečnost zákazníkovi sdělí a požádá kolegu, aby jej neprodleně kontaktoval,
- zákazníka seznamuje průběžně se všemi dostupnými formami získávání informací (telefonní číslo, webové stránky atd.) a dalšími možnostmi ke zlepšení vzájemné spolupráce a zvýšení kvality poskytovaných služeb.
Politika udržitelného rozvoje
VEDENÍ SPOLEČNOSTI FS CODES s.r.o. STANOVUJE PRO NAPLŇOVÁNÍ CÍLE UDRŽITELNÉHO ROZVOJE TYTO ZÁVAZKY:
Plnit požadavky právních předpisů a jiných požadavků vztahujících se k
- zajištění potřeb souvisejících s předmětem činnosti FS CODES, s.r.o.
- nebezpečím v oblasti BOZP (Bezpečnost a ochrana zdraví při práci)
Neustále zlepšovat
- řízení a výkonnost organizace v oblasti BOZP
- prevenci znečištění životního prostředí
- prevenci vzniku pracovních úrazů a poškození zdraví
- kvalitu našich služeb s cílem zvyšovat spokojenost zákazníků
- komunikaci se zaměstnanci a dalšími zainteresovanými stranami o našich záměrech v oblasti zlepšování integrovaného systému řízení
Vždy dodržovat
- bezpečnost a hygienu práce u všech zaměstnanců a ve spolupráci s nimi identifikovat a řídit rizika spojená s činnostmi prováděnými na našich zařízeních i zařízeních našich zákazníků
- závazek o zajišťování dostupnosti informací a zdrojů nezbytných k dosahování cílů a cílových hodnot
Průběžně zvyšovat
- efektivnost systému managementu kvality
- odbornou způsobilost a motivaci zaměstnanců s cílem podpořit jejich odpovědnost a osobní angažovanost při realizaci všech činností a procesů ve společnosti